onsdag 30 juli 2008

Vårat kök

Var till Himla´s sommarbutik idag och fick syn på ett vackert porslin. Kunde bara inte motstå... Det var så fint.
(Köpte även en liten skål i samma serie som ej kom med på bild).
Invigde porslinet nu redan ikväll.
Jag och min man har varit tillsammans i
4 år idag så jag bakade en kladdkaka
med valnötter i.
Supergott!!!
Visar lite bilder ifrån vårat kök.
Tycker om den lantliga stilen.
Hörnskåpet är ett auktionsfynd jag fått av min far.
Han köpte det för 50 kronor. Då var det mörkgrönt men jag slipade bort all färg och målade det vitt. Perfekt förvaring till mina kaffe-serviser.
Även duken är ett auktionsfynd.
Köpte tre stora vita dukar
för 130 kronor. I ett utav hörnen är det även broderat "L".
På alla tre dukarna. Passande tyckte jag. :)
Stolarna och bordet har vi beställt av en lokal hantverkare. Vi fastnade för det direkt när vi såg det. Eftersom vi även har en bardisk i köket så beställde vi två stycken barstolar också.
Kul att ha något som ingen annan har...
Har en ny-gammal spis i köket. Inget lantkök utan en gammal spis.
På sommaren har jag gärna blombuketter ståendes där och på hösten och vintern är det mysigt
att ha en stor kandelaber tänd med ljus. Idag står bl a min brudbukett där men den är inte lika vacker längre... Tyvärr.
Burkarna på hyllan kommer ifrån SIA.
Hjärtan på tråd dekorerar fint.
Nu ska jag krypa ner i säng.
Godnatt Alla läsare!!

1 kommentar:

Monkan sa...

Men guuuuuuuud vad fint ni har ! Det där hörnskåpet var rena fynder, skulle passa hemma hos oss i vår matdel som nu ska göras om i höst.
Kul att kika runt i din fina blogg, får lite tips och ideér att använda längre fram
kram monika