måndag 15 september 2008

Den som söker han finner...

Hade tänkt att åka på auktion igår (igen) , men det blev inte så. Men jag gjorde några fynd hemma istället! Gården vi bor på har tillhört min mans släkt sedan 1930-talet. I ladugården finns en massa möbler m.m. Har inte riktigt hunnit gått igenom ännu vad som finns men vissa saker har jag tagit reda på. Ladugården är renoverad utvändigt men inte invändigt så när det är dax för det ska jag rensa ur ordentligt och se vad man kan hitta för roligt. Det har funnits mycke mera saker men det hann tyvärr lämna gården innan jag flytta hit. Det är ju extra roligt om saker man bevarar och förnyar har funnits på gården tidigare.

Sängen ska vi använda till våran gäststuga. Vi har tre olika kökssoffor varav en inte går att rädda. Den röda kanske jag kommer att måla vit nångång och sen ha i lusthuset och den tredje ska vi ha i sovrummet. Har ingen plats i köket tyvärr , men behöver något till sovrummet som jag kan lägga ren tvätt på och vika iordning. Så därför kommer den att hamna i sovrummet.
Har två spinnrockar men jag tror att båda är trasiga. (Har redan en hel inne). Kanske man kan ha hjulen till något.
Olika sorters stolar finns också. Några riktigt gamla. Dem ska vi också ta reda på.
Sen är det lite zinkbaljor, mjölkkannor, korgar, bänkar m.m. m.m.
Tog fram en korg och sköljde av. Den fick inta plats på farstubron.
Ska ta mig till affären och köpa lite höstblommor och göra några uteplanteringar nu i veckan.
Kanske i en zinkbalja......

Hej hej!!

7 kommentarer:

Linda sa...

Kul att du tittade in så man hittade hit. Ser ut att finnas mycket fynd i den där ladan, vad roligt! Ha det bra kram

MiaMaria sa...

Hej!

Men så mycket fynd i ladan....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

sabina sa...

Tack för titten inne hos mig! Ni har också fint!!

Er lada verkar vara en riktig skattkammare..

Skatan sa...

Hej!

Men gud vilken skattgömma du bor mitt i! Man får bara buga och säga grattis :)

Kul att hitta hit förresten!

/Anna

Ett hus i vitt sa...

Hej Linnéa! Oj vad härligt att ha en lada att bara gå och plocka ur!Så kul att ses i går :-). Hur går det med övningarna? Jag kom på att det var enklast att kopiera bokstäverna ur häftet och sedan öva genom att skriva ovanpå. Gick bra till minsta sonen fick tag på kalligrafipennan, så nu måste jag köpa en ny... :-D. Vi ses nästa vecka! kram, Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt att ha en lada där man kan hitta så mycket fina grejer...
Kram
Marie

Gårdsromantik sa...

Men vilken fyndlada - den där sängen var ju underbar.

Kram Maud