onsdag 20 augusti 2008

Lite av varje

Var till Furuvik förra veckan. Tog lite bilder på några gamla byggnader.

Hittade denna duk och ett barnförkläde där. Gav 100 kronor för båda. Ganska bra pris tycker jag med tanke på att dem är ifrån Nyblom o Kollén.

Igår var jag och min son ute i skogen och plockade lingon. Hade tänkt plocka svamp men det fanns ingen så vi plockade lingon i stället. Eller, jag plockade och han åt. :) Det var riktigt kul att plocka. Det var fullt med lingon. Vi var ut i skogen tre svängar den dagen.

Ska frysa ner bären så kanske jag gör sylt vid något tillfälle.

Är det bara jag eller är det fler som tycker det är mysigt att det är höst nu??
Gå i skogen och plocka bär och svamp, tända ljus på kvällarna, få mysa framför soffan med en bra film m.m.
Ha det så bra!!

Inga kommentarer: